2. Hotelbeoordelingen Oman

Jabal Shams Road, 111 Dār Sawdāʼ, Oman

#1 van de 3 hotels in Dār Sawdāʼ

• Beoordeeld op: 22 april 2024

• Kamer met Uitzicht op de Bergen

Perfect gelegen op paar km van de balcony trail walk. Prima kamers, goed buffet met veel keuze

• Beoordeeld op: 24 maart 2024

Zeer gewaardeerd
    • Standaard Kamer

Sfeer, kwaliteit en vriendelijke staff

• Beoordeeld op: 6 maart 2024

Mooie ruige omgeving, bungalows en tenten blenden in het geheel.
    • Standaard Kamer

Heerlijk privé. Mooi terras. Alles ruim opgezet. Vrij uitzicht…behalve een ezel voor het terras😄

We kregen een upgrade naar een mooi chalet. Jammergenoeg maar een nachtje.

• Beoordeeld op: 1 maart 2024

• Standaard Kamer

Matras van het bed was voor mij veel te hard.

Alles wat op en top en personeel was super beleefd en behulpzaam. Ligging is prachtig en super rustig.

• Beoordeeld op: 29 februari 2024

• Standaard Kamer

Super mooie plek in de bergen.

• Beoordeeld op: 29 februari 2024

Toffe plek vlakbij de Omaanse grand canyon.

Niets beviel ons niet.

Mooi gelegen, goede infrastructuur, aandachtig personeel, goed buffet.

• Beoordeeld op: 28 februari 2024

Uitstekende locatie voor balcony walk en goed service
    • Standaard Kamer

De boiler was relatief klein waardoor met 2 personen achter elkaar douchen wat krap werd.

We kregen een gratis upgrade, heel fijn. Goed en schoon verblijf, voor onze ochtend hike konden wij een ontbijt box meenemen. Top geregeld. Verblijf is perfect bereikbaar zonder 4x4 (de weg wordt steeds beter / aan gewerkt)

• Beoordeeld op: 27 februari 2024

Nvt

Locatie, personeel

• Beoordeeld op: 26 februari 2024

• Kamer met Uitzicht op de Bergen

Toplocatie om de balcony walk te doen. In de vroege ochtend is het aangenaam wandelen en niet druk. Ontbijt was lekker, misschien een beetje meer variatie in het fruit. Lekkere wafeltjes! Avondeten was heel lekker. S'avonds wordt het daar koud, het kacheltje in de kamer was dan ook meer dan welkom.

• Beoordeeld op: 26 februari 2024

• Standaard Kamer

Beetje sfeerloos, zeker bij diner

Gratis upgrade gekregen bij aankomst, ruime kamer, vlak bij balcony walk

• Beoordeeld op: 20 februari 2024

Heel leuk verblijf op prachtige locatie midden in de bergen.
    • Grand Chalet

De locatie is prachtig, deel van de omgeving en in alle details doordacht.

• Beoordeeld op: 13 februari 2024

• Sultan Tent

Er was geen spa aanwezig.

Super vriendelijk personeel dat ook flexibel was naar aankomst uur, avond eten en zorgde voor het vroege picknick pakket zodat we op tijd op de balcony walk waren voor een prachtige sunrise! Prachtige grote tent- kamers. Alles heel sfeervol ingericht

• Beoordeeld op: 10 februari 2024

Unieke ervaring in resort met heel aardig personeel.
    • Grand Chalet

De toegangsweg gaat deels over slecht wegdek. Is zonder 4x4 alleen te doen bij droog weer. Het viel ons mee. Stuk naar de balcony walk is slechter. Als je toch per 4x4 wilt gaan, kost dat veel geld omdat de auto ver weg gehuurd moet worden.

Zeer bijzondere ligging. Wij hadden een chalet. Uitstraling was een beetje Fred Flintstone maar dan met comfort. Park ziet er heel leuk uit, vooral in het donker met alle lichtjes aan. Leuk eigen zitje buiten maar daar moet het wel goed weer voor zijn. Dior de hoge ligging is het er wel vaak koud. Er was een kacheltje extra beschikbaar voor de koude nacht. Zeer behulpzaam en heel vriendelijk personeel dat ons een ontbijt maakte voor onderweg zodat wij de zon konden zien opkomen in de Canyon. Diner is ook prima.

• Beoordeeld op: 18 januari 2024

• Standaard Kamer

Helaas kan het 's nachts in de winter kouder worden. Een iets betere kachel zou dan fijn geweest zijn maar het was prima uit te houden. Toch vroeg het bed in om 's ochtends zo vroeg mogelijk naar de balcony walk te gaan.

De manager was zo aardig om onze standaard kamer te upgraden naar een cottage. Een luxe kamer met eigen terras. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Het ontbijt en diner waren goed van smaak en ruime keuze.

• Beoordeeld op: 12 januari 2024

Indrukwekkende bergen van Jebal Shams, te bereiken door steile klim met 4 wheel drive. Adembenemend
    • Standaard Kamer

in de indrukwekkende bergen van Jebal Shams, te bereiken door steile klim met 4 wheel drive en de meest mooie uitzichten. Balcony walk is prachtig en goed te doen voor een gemiddeld fitte wandelaar.

• Beoordeeld op: 9 januari 2024

Mooie locatie voor de balcony walk in een mooie accomodatie.
    • Sultan Tent

Mooie locatie voor de balcony walk in ons geval in een leuk luxe tent.

• Beoordeeld op: 21 december 2023

Fantastisch resort met vriendelijke personeel
    • Sultan Tent

Dat het daar zo koud was, als de zon onderging, maar is natuurlijk ook logisch als je om 2000 meter hoogte zit. Dus mensen warme kleren meenemen.

Het ontbijt en diner was prima. Wel was het koud in het restaurant. je moest je jas aanhouden. Leuke huisjes en tenten. We kregen een upgrade omdat mijn echtgenoot jarig was. De kamers waren mooi maar alleen best frisjes. Er stond wel een heater. Het is wel aan te raden als je in december daar naar toe gaat om warme kleding mee te nemen aangezien je op 2000 meter hoogte zit. Overdag is het prima in de zon maar als die onder is koel je snel af. Ook voor de nacht hebben we extra dekens gevraagd wat meteen gebracht werd. De wandeling in de canyon is zo mooi die mag je niet missen. Vroeg op dan zie je de zonsopgang en wandel je 4 uur (heen en terug) door de canyon met prachtige uitzichten. (de balcony walk). Ook zeer vriendelijk personeel in het resort.

• Beoordeeld op: 18 december 2023

Prima verblijf!
    • Standaard Kamer

Mooie accommodatie voor wie de Balcony Walk wil doen. Op amper 15 minuten rijden van het startpunt. Wij kregen een gratis upgrade naar een chalet en hebben dit zeer geapprecieerd. Ruime kamer, met leuk terras! Zeer lekker en hartig ontbijtbuffet. Een ruime keuze qua avondeten, maar hierover zijn we iets minder enthousiast. Mooie ligging en vriendelijk personeel al voelde het contact bij de check-in iets minder persoonlijk aan. PS: vergeet geen warme kledij voor de koude nachten. In de kamer is (gelukkig) wel een "heatertje" aanwezig.

• Beoordeeld op: 17 december 2023

• Sultan Tent

Geen nachtlampjes, geen stoel of tafel in de kamer. Geen kleerkast in de kamer.

• Beoordeeld op: 14 december 2023

Fijne plek
    • Standaard Kamer

Viel niet tegen, maar wel als advies voor een volgende bezoeker. Er is geen WiFi aanwezig en warm water is gering aanwezig, dus met 2 personen is het snel douchen! Of 1 in de avond en de andere in de ochtend. Maar, voor ons was dit geen probleem!

Het was rustig dus we kregen een upgrade naar een ruimere kamer, zeer attent! Voldoende parkeerplek, rustig resort. Personeel zeer vriendelijk en eten was prima geregeld. Ontbijt to go voor onze hike was geen enkel probleem.

• Beoordeeld op: 9 december 2023

• Standaard Kamer

Er was eigenlijk verder niks te doen.

Het avondeten en ontbijt waren echt heel goed. Kamer was prima. S' avonds koelde het wel af maaf er is een klein elektrisch kacheltje.

• Beoordeeld op: 7 december 2023

Erg mooie ligging om de Balcony Walk te doen, leuke ervaring!
    • Kamer met Uitzicht op de Bergen

Het avondeten, basic, wel ok maar de ruimte waar je zit stinkt naar eten waardoor je zelf (je kleding) daarna stinkt

De ligging

• Beoordeeld op: 20 november 2023

Vriendelijk en hulpvaardig personeel

• Beoordeeld op: 15 november 2023

Mooi verblijf in Jebel Shams
    • Standaard Kamer

De bedden waren echt keihard

Mooi gelegen hotel in Jebel Shams. Met 4x4 goed te bereiken, zonder 4x4 kan het ook (deels onverhard), maar als het geregend heeft, dan zo mijn vraagtekens. Het eten (buffet) met z'n allen 's avonds in het restaurant voelde een beetje als een schoolkamp, maar was verder prima geregeld. Je bent wat eten en drinken betreft aangewezen op het hotel, want verder is er niets. Handig om wat eten/drinken in te slaan als je nog in de bewoonde wereld bent en van plan bent om in Jebel Shams te gaan wandelen. Startpunt van de 'balcony walk' is op ong 15 minuten rijden (onverhard). Met uitzondering van het bed was de kamer prima, basic, maar OK. Hou er rekening mee dat het een flink stuk koeler is in de bergen (vooral 's nachts) en dat je iets warms meeneemt voor de avonden. Wij waren hier begin november, het was 's avonds nog niet zo koud, maar begreep van het personeel dat dit in de winter wel anders kan zijn.