2. Hotelbeoordelingen Oman

Bidiya, Al Sharqiyah, 421 Al Wāşil, Oman

#5 van de 11 hotels in Al Wāşil

• Beoordeeld op: 21 april 2024

• Tent (2 Volwassenen)

Er is helemaal niks re beleven. Als je stilte en rust zoekt is dit perfect.

Personeel en locatie. Eten was prima.

• Beoordeeld op: 5 maart 2024

Super verblijf, aanrader in de woestijn!
    • Tent (2 Volwassenen)

Super mooie rustige plek, met aandacht voor authentieke details. Super fijne host en personeel. Aanrader!

• Beoordeeld op: 22 februari 2024

Mooie belevenis in de woestijn

Alles was prima

Mooie locatie in de woestijn waar de eigenaar zoveel mogelijk de basics van de woestijn wilt blijven behouden. Geen overbodige luxe, maar dicht bij het woestijnleven. Personeel vriendelijk en behulpzaam. Goed eten en diverse activiteiten die geen inbreuk doen op de rust van de woestijn.

• Beoordeeld op: 13 februari 2024

Toplocatie
    • Tent (2 Volwassenen)

Vriendelijke eigenaar, top personeel. Kamp ligt op top lokatie, eten heerlijk ze doen er alles aan om het naar je zin te maken

• Beoordeeld op: 2 februari 2024

Rustige desert ervaring!
    • Tent (2 Volwassenen)

Mooi gelegen basic camp! Zinder toeters en bellen! Meer heb je niet nodig!

• Beoordeeld op: 20 januari 2024

In 1 woord GEWELDIG!
    • Tent (2 Volwassenen)

Wat een fantastische locatie. Daarnaast kleinschalig en ver weg van de grote kampen. Je voelt je alleen in de woestijn. Met de ontzettend aardige eigenaar dune-bashing gedaan, waarbij hij tevens veel interessante dingen vertelde over de omgeving. Heerlijk gegeten. Zowel ontbijt als diner. En de ontvangst was ook al top!

• Beoordeeld op: 19 januari 2024

Niks.

Mooie locatie. Goed verzorgd. Lekker eten

• Beoordeeld op: 18 december 2023

Leuke woestijnervaring
    • Tent (2 Volwassenen)

Vriendelijke gastheer en attente medewerkers die heel erg hun best doen voor de gasten. Het kamp is verder in de woestijn gelegen, waardoor je geen last hebt van schemerverlichting van dorpen of andere kampen. Het is mooi gelegen, naast één van de hogere duinen in de woestijn, leuk bij zonsopgang- of ondergang. De gastheer pikt je op of begeleid je met je wagen tot in het kamp zodat je al geen zorgen hebt over hoe daar moet geraken (wij hadden een 4x4 en konden achter hem rijden, dat was gratis. Heb je geen 4x4 dan biedt hij transfer aan tegen betaling). Hij geeft je een leuke omaanse ontvangst met dadels, fruit en koffie en een gesprek, heel fijn om al onze vragen te kunnen stellen over de omaanse cultuur en het leven in Oman. Dit is een kleiner kamp, zonder grote luxe wat voor ons aanvoelde als een authentiekere woestijn ervaring. (Douchewater was wel eerder koud, maar dat vonden we niet erg, naar de woestijn gaan wij niet voor grote luxe) Het eten was zeer verzorgd en lekker! We zijn hier niets te kort gekomen. Aanrader!

• Beoordeeld op: 14 december 2023

Heerlijk verblijf in een mooi opgezet kamp, redelijk diep in de woestijn
    • Tent (2 Volwassenen)

We hadden geen warm water in de douche, ook al vonden we het heel wat dat er zo diep in de woestijn stroom/stromend water is.

De rust. Je hoort er ‘s avonds helemaal niets. Het personeel is zeer vriendelijk en de eigenaar laat je welkom voelen in zijn kamp. Hij verteld graag en wil je van alles uitleggen.

• Beoordeeld op: 26 november 2023

Rustig en ver genoeg van bewoonde wereld
    • Tent (2 Volwassenen)

- locatie: ver genoeg van bewoonde wereld; vlak naast hoge zandduin: ideaal voor zonsopgang en zonsondergang - transfer met 4x4 handig (afspraak aan tankstation in het dorp) - vriendelijk personeel - ontbijt en diner ok - haardvuur na avondmaal (hoewel helemaal niet koud, toch heel aangenaam)

• Beoordeeld op: 6 november 2023

• Tent (2 Volwassenen)

De ligging weg van het groot toerisme. In de vallei ernaast ( onyx retreat enzo ) is het zo groot en te luxueus voor een goede beleving. Ontbijt en diner perfect

• Beoordeeld op: 27 oktober 2023

Geweldige ervaring
    • Tent (2 Volwassenen)

Beetje hard bed maar toch heb ik super geslapen

Wij waren alleen in het kamp ,dat was super . Het is kleinschalig maar daardoor ook rustiger . De bediening en het eten is super. Het is basic maar daardoor een ervaring .

• Beoordeeld op: 9 mei 2023

Geweldig!
    • Tent (2 Volwassenen)

Een geweldige plek om te verblijven midden in de woestijn!! Perfecte locatie voor mooie zonsondergang foto’s. Leuke slaapplekken en lekker eten. Kortom een fantastische ervaring!

• Beoordeeld op: 9 maart 2023

fantastisch! Een belevenis om hier te zijn en vd rust en ruimte en overwrldigende natuur te genieten.

Was gewoon perfect

een fantastische lokatie en authenthiek verblijf. hele bijzondere ervaring met een warm welkom en heerlijk eten. Dune bashen met de eigenaar was een prachtige belevenis.

• Beoordeeld op: 11 februari 2023

Echt de woestijn in
    • Tent (2 Volwassenen)

Iets dieper de woestijn in en dus minder last van “ strooilicht” van de plaats Al Wasil. Kleinschalig en persoonlijk.

• Beoordeeld op: 13 januari 2023

Geweldig!!

Niks :)

De eigenaar wilde er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je een comfortabele overnachting had. We hebben ontzettend kunnen genieten van de rust en de prachtige sterren 's nachts. Het kamp ligt het verst in de woestijn aan een zandduin. Deze duin kan je zelf beklimmen om een prachtige zonsondergang te zien. De tent was erg comfortabel en je hebt zelfs (!!) je eigen douche en toilet. Omdat we een 2WD hadden, konden we worden opgehaald. Dit verliep allemaal soepel en je kan dus ook je auto veilig laten staan bij de pick up. Wij hebben ontzettend genoten van onze stay hier, ik kan iedereen deze plek aanraden!!

• Beoordeeld op: 31 december 2022

Alles

• Beoordeeld op: 20 december 2022

Heerlijk rustig kamp ver in de woestijn. Echte rust.
    • Tent (2 Volwassenen)

De meeting-plek bij het benzinestation is prima te vinden, eigen kantoortje is duidelijk zichtbaar. De zeer vriendelijke eigenaar van het kamp wacht je daar op en brengt je met zijn eigen pick-up naar het kamp dat best ver in de woestijn ligt (een van de verst gelegen camps). Hij heeft het liefst de betaling in contanten, maar creditcard o.i.d. gaat ook prima. Een ander stel met een eigen 4x4 reed achter ons aan. Er zijn 10 of 11 tenten, maar er waren op ons moment maar twee tenten in gebruik. En ook zo dat je ver van elkaar zit en niets van elkaar hoort. Wat een plek, wat een rust! Gelegen naast een hele hoge duin, die de eigenaar met dune bashing af rijdt. Spectaculair. Dromedarissen lopen langs het kamp, vrij. De ontvangst in een aparte ontvangst-tent met dadels en Omani coffee en een stukje sinaasappel is lief. Een Indiër bedient je en de Omaanse eigenaar zit erbij en vertelt graag over alles wat je maar wilt weten. Zeer vriendelijke man en personeel. In een andere tent is om 7AM en om 7PM het ontbijt en diner. Buffet, en zelf gemaakt ter plaatse. Heerlijk eten waarvan je wilt blijven opscheppen en er is meer dan voldoende. De tent heeft een metalen bedframe met prima bedden, handdoeken en een tafeltje en kapstok. Zowel in de tent als in de badkamer is een klein maar voldoende lampje op een zonnepaneeltje. De douche zou warm kunnen zijn, maar was het niet echt. Als je er bent besef je dat het al meer dan luxe is om op zo'n plek, zo ver in de woestijn, überhaupt een toilet te hebben met wasbak en douche! En in de tent een stroompunt trouwens. Zonsopkomst vanaf de hoge duin is mooi! Het was 's nachts trouwens helemaal niet koud, we hebben echt heerlijk geslapen! Volgens mij wordt het daar sowieso helemaal niet zo fris 's nachts.

• Beoordeeld op: 6 december 2022

Superervaring.
    • Tent (2 Volwassenen)

De lokatie is geweldig. We hadden onze eigen 4x4 en werden begeleid om naar het kamp te komen. Wat een mooie ervaring. ter plekke hebben we een dune bashing gedaan met de eigenaar. Absolute aanrader. Het verblijf is uiteraard niet luxe maar dat hoort bij de woestijn. Bijzonder is het zeker. De eigenaar is een topvent!

• Beoordeeld op: 14 mei 2022

Onvergetelijke ervaring
    • Tent (2 Volwassenen)

Bijzonder goed ontvangst en hele verwelkomende eigenaar, fijne gesprekken gehad en goed door hem geholpen. Een rit met de kamelen door de woestijn duinen maakte de ervaring compleet

• Beoordeeld op: 14 april 2022

absolute aanrader, zeker als je je bed buiten laat zetten zodat je onder de sterrenhemel slaapt
    • Tent (2 Volwassenen)

prachtige locatie met super mooie zandduinen

• Beoordeeld op: 19 april 2024

Terug naar de basis

Laat opgehaald

Leuke tenten en de lokatie en de rust

• Beoordeeld op: 28 februari 2024

Basic in de woestijn.
    • Tent (2 Volwassenen)

Bed is steenhard. Douche stinkt naar riool.

Unieke stille locatie in de woestijn. Prima zelf te bereiken zonder 4x4 (achter elkaar aan vanaf het hoofdkantoor).

• Beoordeeld op: 4 maart 2024