2. Hotellrecensioner KAZ

Kazakstan Hotellrecensioner av riktiga gäster

Senaste recensionerna för hotell i Kazakhstan

• Best Western Plus Oskemen

Ustʼ-Kamenogorsk, Kazakstan

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,7
    • Den positiva delen av recensionen

Ett nytt hotell med stora rum, i vilket fall mitt (606). Från mitt rum var det även fin utsikt över staden och bergen. Trevlig personal, välstädat, bra frukosttider från 7:00), bekväm säng och gott skick på rummet. Jag prövade inte hotellrestaurangen men enligt menyn hade den rimliga priser. I närheten finns flera av stadens bättre restauranger.

• Den negativa delen av recensionen

Personalen var trevlig och tillmötesgående, tyvärr talade inte alla som tjänstgjorde i receptionen engelska. Lite glest utbud på frukostbuffén i jämförelse med hur bra hotellet var i övrigt, särskilt gällande bröd, detta vägdes dock upp av omelettkock. Något svårt att hitta till hotellet, ligger in på en sidogata.

Recenserades: 22 september 2023 Bodde här september 2023
    Eva Sverige
  • Almapart

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,7
    • Den positiva delen av recensionen

I boendet fanns allt man kan tänkas behöva — och lite mer därtill. Det märktes att värden har ansträngt sig det lilla extra för att få en att känna sig välkommen. All kommunikation gick jättebra och jag fick ett trevligt bemötande. Platsen är helt perfekt och lägenheten var i väldigt gott skick. Modernt, ljust och rent.

• Den negativa delen av recensionen

Enda minuset var avsaknaden av avlastningsbord bredvid sängen, men det är det enda.

Recenserades: 8 oktober 2023 Bodde här oktober 2023
    Anton Sverige
  • Алматы Транзит №1

Turksib, Kazakstan

Genomsnittligt recensionsbetyg: 6,7
    • Den positiva delen av recensionen

Frukosten var fullkomligt oätlig. En kvinna som slänger upp lite mat på en tallrik, ingen möjlighet att själv välja vad man vill ha. Maten var ofräsch och oaptitlig. Skickade tillbaka det mesta och valde att äta medhavda snacks för att bli mätt.

• Den negativa delen av recensionen

Ljudnivån från startande flygplan är väldigt hög. Värmen på rummet gick inte att reglera och det var så varmt att man knappt stod ut med att vistas i rummet. Sängen var hård som betong och fruktansvärt obekväm.

Recenserades: 18 mars 2024 Bodde här mars 2024
    Thomas Sverige
  • Orbita hotel Shymkent

Sjymkent, Kazakstan

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,4
    • Den positiva delen av recensionen

Mycket bra och rent hotell. Våga inte klaga på någonting. Perfekt frukost, hjälpsam personal. Det var en prioritet för oss att rummet skulle vara tyst, vilket gav oss en härlig vila.

Finns inget.

Recenserades: 11 juli 2023 Bodde här juni 2023
    K Sverige
  • Hotel Uyut Almaty

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,5
    • Den positiva delen av recensionen

Utmärkt service i receptionen. Fick hjälp att hitta en rullstol till uthyrning i staden. God mat och service i restaurangen.

Recenserades: 21 juli 2023 Bodde här juli 2023
    Niklas Sverige
  • Tauke Khan Plaza

Sjymkent, Kazakstan

Genomsnittligt recensionsbetyg: 9,3
    • Den positiva delen av recensionen

En fin liten lägenhet med pentry. Ren och fräsch.

• Den negativa delen av recensionen

Hotellet ligger i centrala gatan så ljudet av passerat förbi transport störde väldigt mycket framförallt på nätterna.

Recenserades: 7 september 2023 Bodde här september 2023
    Yelena Sverige
  • Elite Apart-Hotel

Astana, Kazakstan

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,8

Boendet var väldigt centralt

• Den negativa delen av recensionen

Boendet var inte så välstädat, det var något konstig ljud i boedet som gjorde det svårt för oss att sova.

Recenserades: 23 maj 2024 Bodde här maj 2024
    Saghari Kazakstan
  • Novotel Almaty City Center

Genomsnittligt recensionsbetyg: 8,6

Läget, städning.

• Den negativa delen av recensionen

Andra gången i rad placerade mig i ett rum nummer 911 som har fruktansvärt bullret som går på väggen. Efter jag frågat om att omplacera mig fick nej - finns inga lediga rum. Efter jag sa att det går inte och bad att ringa till manager. Fick plötsligt att bytta rum. Kafémaskinen på frukosten ger inte kaffe utan en brun substans som bara lycktar kafé. Själva frukosten är suverän - men varför inte åtgärda kaffemaskin som ge så lite kaffebönor. Förra gånger några gäster klagade på det också och personalen lovat att åtgärda detta. Men nej stannat en gång till hos Novotel - samma sak, inte åtgärdat. Däremot personvalen säger köp kafé i baren, seriös? men man betalat ju för frukosten och förväntar sig en bra kaffe vid frukostbordet. Väldigt tråkigt att det är så. Ett bra Hotel som är placerad i en bra ställe, centralt. Men kundvård och arbete med reklamationer halkar. Är man känsligt till bullret i rummet - avråder att stanna på Novotel. Finns risker att ni får ett rum med fruktansvärt irriterade ljud.

Recenserades: 10 oktober 2023 Bodde här oktober 2023
    Anatoliy Sverige